یکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸

همزمان با هفته کتاب انجام شد؛

پیام تبریک جمعی از مسئولین و مقامات آذربایجان‌غربی به کتابداران و اهالی کتاب

تبریک مقامات در آذربایجان غربی

جمعی از مسئولین و مقامات شهرستانی در آذربایجان‌غربی، با صدور پیامی، هفته کتاب را به فعالان این عرصه تبریک گفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، جمعی از مسئولین و مقامات شهرستانی در آذربایجان‌غربی، با صدور پیامی، هفته کتاب را به فعالان این عرصه تبریک گفتند.

پیام سیدعلی ترابی، فرماندار اشنویه  

پیام تبریک جمعی از مسئولین و مقامات آذربایجان‌غربی به کتابداران و اهالی کتاب

بسم الله الرحمن الرحیم 

کتاب به عنوان بهترین رابط میان گذشته و حال، و تنها مونس انسان های اندیشمند است که حتی در روزگار پیشرفت های چشم گیر بشر در عرصه های دانش و نوآوری نیز، نه تنها اهمیت خود را از دست نداده بلکه جلوه های گسترده تر، تازه تر و پایدارتری یافته است.

کتاب و کتابخوانی در دین مبین اسلام، از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردار است، تا حدی که خداوند متعال به قلم و به آنچه می‌نویسد، قسم یاد می کند.

این امر که معجزه پیامبر اکرم (ص) از نوع کتاب است و در این کتاب مقدس هم اولین آیاتی که بر پیامبر(ص) نازل شده با امر به خواندن و الفاظ کتاب، قلم، و علم توأم شده است، مؤید اهمیت «کتاب و کتابخوانی» است.

اینجانب فرارسیدن هفته کتاب و کتاب خوانی را به کلیه دست اندر کاران این عرصه در شهرستان اشنویه تبریک عرض نموده، توفیق روزافزون همگان را که همانا ترویج و توسعه فرهنگ کتاب خوانی و مطالعه در جامعه است، از درگاه پروردگار سبحان مسألت می نمایم.

            سید علی ترابی    

              فرماندار شهرستان اشنویه


پیام محمدرضا عبدالله نژاد ،فرماندار چالدران

پیام تبریک جمعی از مسئولین و مقامات آذربایجان‌غربی به کتابداران و اهالی کتاب

بسم الله الرحمن الرحیم

پرودگار متعال در نخستین پیامش به خاتم انبیا، حضرت محمد مصطفی(ص) او را دعوت به خواندن کرد و سخن خود را به کتاب سپرد تا در اختیار بندگانش در راه رسیدن به سعادت و کمال قرار دهد، به همین دلیل است که کتاب نفس قدسی به همراه دارد که همواره یار و یاور بی منت و چشم داشت آدمی است.

مطالعه کتاب و کتابخوانی از دغدغه های اصلی فرهنگی ایران اسلامی و ضرورت جامعه امروزی است که ترویج، تقویت و اشاعه فرهنگ آن نیازمند عزم ملی و مستلزم الگوپذیری از بزرگان دین است که این امر مهم همراهی و مشارکت تمامی نهادها و دستگاه های اجرایی را می طلبد.

اینجانب ضمن گرامیداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار، این مناسبت را به اهل قلم، نویسندگان، مترجمان، پدیدآورندگان و دست اندرکاران و تلاشگران عرصه اندیشه، چاپ و نشر کتاب تبریک و تهنیت عرض نموده و از همت والای اهل فکر، اندیشه و قلم که در ترویج این مسئولیت خطیر می کوشند نیز قدردانی می نمایم و امیدوارم با همت و تلاش و برنامه ریزی و سیاستگذاری همه مسئولان و علاقه‌مندان و نخبگان و اندیشه ورزان شاهد ترویج و نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی و تکریم و پاسداشت اهالی کتاب به ویژه نویسندگان و اندیشمندان صاحب نظر در جامعه باشیم.

محمدرضا عبداله نژاد

فرماندار چالدران


پیام محمدعلی حسین زاده، فرماندار شاهین دژ

پیام تبریک جمعی از مسئولین و مقامات آذربایجان‌غربی به کتابداران و اهالی کتاب

به نام خداوند بخشنده مهربان

فرماندار شاهین دژ هفته کتاب را به عموم مردم فرهنگ دوست این شهرستان تبریک گفت و اظهار کرد: شاهین دژ شهرستانی با پیشینه سِترگ تاریخی است و توجه به کتابخوانی می تواند زمینه تسریع در پیشرفت را فراهم آورد. متن کامل پیام محمدعلی حسین زاده به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی به شرح زیر است:

بی تردید افزایش سرانه مطالعه با استفاده از ابزار های لازم می تواند زمینه تسریع در پیشرفت شهرستانی همچون شاهین دژ با پیشینه سِترگ تاریخی را فراهم آورد.

یقیناً توجه به افزایش سرانه مطالعه مفید در حوزه آثار مکتوب و مجازی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و باید بدان توجه کرد و برای رشد آن کوشید.

استفاده از کتاب مفاخر شهرستان ، حمایت از نویسندگان بومی و بهره مندی از آثار آنان در کتابخانه ها و کتابفروشی های شهرستان ، استفاده از فضای رسانه های محلی و رسانه های مکتوب و مجازی جهت تبلیغ امر کتابخوانی و استقرار کتاب در سبد خرید مردم، تشویق کتابخوانان کودک و نوجوان قطعاً باعث نهادینه شدن فرهنگ مطالعه در بزرگسالی و در نهایت جامعه خواهد شد و از اهمیت فوق العاده برخوردار است.

اینجانب ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی به تمامی فعالان این عرصه بخصوص کتابداران عزیز و کتابخوانان گرامی و مجموعه های فعال در حوزه کتاب و عموم مردم شریف شهرستان شاهین دژ، امیدوارم با نگاه ویژه دستگاه های فرهنگی، خانواده ها و تمامی دلسوزان شهرستان، شاهد افزایش توجه عمومی به مقوله مهم مطالعه و آثار آن کتاب باشیم.


           حسین زاده    

      فرماندار شهرستان شاهین دژ


پیام نادر کاظمی، فرماندار ماکو

پیام تبریک جمعی از مسئولین و مقامات آذربایجان‌غربی به کتابداران و اهالی کتاب

بسم الله الرحمن الرحیم

توسعه کتاب و کتابخوانی در حقیقت توجه ویژه به رشد آگاهی نسل جوان ایران اسلامی است که می توانند در پرتو منافع عظیم کتابخوانی، منشاء خدمات بزرگی برای میهن عزیز اسلامی باشند.

صرف هزینه در بخش‌های فرهنگی و اجتماعی از جمله ترویج فرهنگ کتابخوانی نوعی سرمایه گذاری است که در بلند مدت همگان از ثمره و نتیجه آن بهره مند خواهند شد و بایستی با برنامه ریزی‌های جامع و کلان، زمینه را برای پیوند جامعه با کتاب فراهم ساخت.

اینجانب ضمن گرامیداشت هفته کتاب و تبریک روز کتابدار به فرهیختگان و متولیان این عرصه، برای تمام تلاشگران فرهنگ و میراث مکتوب کشور ، خصوصا نویسندگان، مولفین و ناشران پرتلاش شهرستان ماکو که با کمترین امکانات، در عین حال با عشق و شوق فراوان دست به قلم شده‌اند و آثاری ارزشمند از خود برجای گذاشتند آرزوی سعادت و توفیق روزافزون را از درگاه خداوند متعال مسالت می نمایم.

نادر کاظمی

فرماندار ماکو

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 1 =